Thursday, May 20, 2010

Cipta kemanisan dalam Rumah Tangga

Salam untuk semua,aku sempat uuntuk menulis entry baru,untuk aku kongsi dan sama2 kita pelajari dan fikirkan bagimana kita hendak mencari atau mencipta kemanisan dalam suatu hubungan atau ikatan perkahwinan.
Menjadi jambatan yg kukuh agar hubungan itu,diberi kebahagian dunia dan terus abadi dari ia sah diijabkabul oleh imam pada hari bahagia.Adab2 yang perlu ada dalam membina sebuah hubungan kadang kala ada pasang surutnya,
Jadi Persefahaman sikap toleransi dan menerima perubahan positif amat penting untuk kerukunan Rumah tangga.sama2lah kita cipta kemanisan untuk kebahagian,dan kurangkan kemanisan
dalam minuman,lbhkan pada senyuman

Ciuman,merupakan hadiah yg free untuk pasangan.jd tak susah kan.



Cincin Perkahwinan,sarungkan dijari..tapi kalu dh tak muat,almaklum lemak kat jari byk..hehehe mintak la yg cincin baru,kalu mampu.


Hormat,Adab ni wajib dijaga supaya tidak menyakiti pasangan.



Lemah-lembut/Budi bahasa,kata-kata yang lembut sedap telinga nk dgr,lg lembut lain jdnya..pun bagus jugak hehehe.


Senyuman,oh senyumlah senyumlah ahai cik mek molek..senyum tu kan sedekah tak keluar duit pun,tapi kalu lbh senyum ?


Sentuhan,jika tak dapat nk meluahkan perasan sayang dgn pekataan..sentuh je bagi yg halal jek!


Perubahan,setiap org yg berumah tangga pasti akan mengalami perubahan,masa bercinta lain tunang lain...alam rumah tangga ada cabarannya...


Hadiah,ni tak semestinya dgn nilai duit,byk yg bole kita hadiahkan jika kita mau.



Cuti,Mkn Mlm ..bercuti ke tempat2 yang boleh mengeratkan hubungan,



Impian,Ceritakan Impian anda pada pasangan ,sekurang2nya kalu ada rezeki bole ditunaikan...tp kalu impian nk tambah kuota lagi...alamak !!!!! mintak nasihat dari pejabat agama.

Mungkin ini diantara yg aku fikirkan relevan dalam suatu hubungan...kalu sahabat ada yg lain bole kita kongsi bersama...

6 comments:

Aidi-Safuan said...

minta nasihat dari pejabat agama? diorang luluskan jer. :P

Atif Hafiz said...

tips yang bermakna..tp sy blom kahwin lagik..huhu....

MSR said...

Oh.. tips berguna sebagai persediaan berumahtangga!

Anda Rasa Anda Cukup Pantas?

░♥si lampu neon♥░ said...

aku belum kawin, nak kene ingat gak bende2 cemni..untuk mengekalkan kemanisan rumahtangga..;)

kaseh cempakaz said...

tq comment,nampk mcm remeh jek ..tp inilah tips yg berguna dalam alam rumah tangga..pejb agama akan bantu jika pasangan tidak dpt selesaikansuatu mslh dengan jln yg terbaik.

Liza Ramli said...

sentuhan tu penting!! hehehe