Monday, June 21, 2010

Cantik

salam wahai blogger tegar Cantik,sape tak suka tgk benda yg cantik,buat mata tenang melihatnya,cantik sgt relatif maksudnya,Dari mana anda menilai maksud cantik tu,maksud aku,apa yg buat kali pertama anda lihat saje dh ckp cantiknya..huhh Oleh sebab itu definisi cantik mempunyai kekuatan 'tersendiri',
  • Cantik yg boleh g ke syurga
  • Menjaga matanya dari melihat bnda yg haram
  • Menjaga maruah diri,
  • Menutup kecantikan,agar tidak d lihat si mata keranjang
  • Menjaga tutur kata bicara.
  • kelakuan yg d jg adab
Cantik biasa d ketegori pd perempuan,ada gak d bg sikit kat lelaki...huhhh lelaki mana lh yg cantik,n melentik..kalu korang tgk mentor 4,bila mentor ziana zain kelur...camera akan fokus jp pd sidia...hehehe perasan tak,takut lak tgk dia,tapi mungkin org kata dia seri dunia.. cantik bg seorg pempuan yg sudah d nikahi,adalah untuk husband...tapi bg aku cantik ni mesti wajib bg wanita,kalu wanita tak cantik,anda sengaja cari mslh...jg diri hiasi diri dgn kesederhanaan.jd suami tak lari huhuhu(tp kalu dh cantik zahir n batin dia lari gak,bole blh) Ingatan untuk wanita yg punya husband yg ciri2 licin dahi nya,bak kata nanajoe,lelaki macho n lagi satu sama nama blogger ni yek ..dh ingat darkbatman lelaki maskulin,cantik mcm hanis zalika(husband aku selalu ckp)cantik muka ala model..hhuhh dh terbayang mukanya..byk2 aku jumpa blogger semuanya ada rupa lh...baik lelaki...yg byk pempuan lah comel2,pose maut. cantik oh cantik,kenapa aku cantik? sbb apa engkau cantik?sbbnya allah yg cipta tiada yg cantik selain manusia dan terjadinya sbaik2 kejadianya..
bc tips untuk jd lg cantik
اللهمَّ أَحْسَنْتَ خَلْقِيْ فَأَحْسِنْ خُلُقِيْ
Ya Allah, sepertimana Engkau mencantikkan kejadianku, maka cantikkan (perbaiki) pula akhlakku. [Riwayat Ahmad, disahihkan oleh Al-Albani dalam Irwaghul Ghalil]

1 comment:

NaNaJoe said...

kalau cantik, perangai burok pon xguna kak kan? :)