Thursday, June 3, 2010

Capai bentuk badan mcm kerengga


Salam untuk semua,
aku nk buat karangan tntg capai bentuk badan mcm kerengga,apa jenis kerengga yg korang nk?tau tak kerengga tu mcm mane,kalu tak tau,sepises ni mcm semut hitam,tp yang ni warna merah,sakit kalu kena gigit,tapi skrg aku nk ceta tntg bdn kerengga,yang bentuk ramping,anggun ,tegap..ape lagi..dan selebhnya korang jwp sendiri,agak2 bdn korang idel tak dgn ketinggian.


kalu tak tau nk kira,suruh jiran sblh kirakan.
nk dapatkan bentuk bdn yg ok,bagi org yg blum kawin mcm tak susah rasanya,tapi tau lh.bila bc paper setiap helai muka surat metro ,mesti ada produk tntg kuruskan bdn...Perut buncit? Ingin lebih langsing?Ingin kurangkan bentuk bdn? ni semua tntg org dapat turunkan berat bdn kdg2 terfikir betul kr,ya allah badan gemuk 110 kg lh turun jd 50 dalam masa 3 bln,ubat aper ni.bole jd terpedaya dgn ayat2 power ni..baca punya bc,tak mkn nasi sampai 3 bln,mkn sayur je,sup je...huhh,kenyang air je! tapi kalu dh byk penyakit gemuk ni mcm mana lh yek,kdg2 tgk org yg berbdn beso ni kesian nk bgun,kalu dh jth kita nk tolg pun lh tersungkur.aku ni pernah gak nk kuruskan bdn,almaklum org dh mengandung,besalin lemak selulit dh degil pulak tu dh jd lemak tepu.nk kuruskan bdn kena senam,otot tak menggeleber, samping ambl ubat yg d luluskn oleh kementerian ,jgn ambk ubt terlarang.

kepada mereka yg mengalami masalah berat bdn,jgn putus asa.Mcm2 produk yg boleh d ambl,kalu tak mampu nk beli rajin2lh senam,sama2lh kita senam.bagi yg ingin berdiet pastikan anda mengetahui diet yg mcm mane korang lakukan,supaya anda tak masuk hospital ,gara2 diet salah..bagi darah jenis o aku ingin kongsi.Darah jenis lain,korang tanya doktar lh yek..
DIET UNTUK GOLONGAN DARAH ‘O’

Dr. Peter J.D´Adamo menyarankan agar pemilik darah jenis O lebih banyak
mengambil makanan berprotein tinggi, mengikut diet rendah karbohidrat
dengan pengambilan ikan atau daging (kecuali daging yang diolah) serta
sayur-sayuran yang banyak, telur dan kacang namun menghindari produk
susu dan gandum. Beliau turut menyarankan agar pemilik darah jenis ini
menghadkan pengambilan buah-buahan.

Pemilik darah jenis O harus menghindari semua jenis bijirin, pasta dan
nasi. Dr. Peter J.D´Adamo turut menyenaraikan jenis makanan yang perlu
dihindar seperti sayur brokoli, sawi, taugeh, terung, cendawan, dan
kentang. Bagi pemilik darah jenis ini, telur, susu, gandum dan kekacang
tidak diperlukan memandangkan tubuh telah mendapat khasiat daripada
sumber daging.

Hindari jeruk kerana ia mampu mendatangkan keracunan usus kepada golongan darah jenis ini.

Ciri khas golongan darah O:

• Memiliki sistem imunisasi tubuh yang lebih tinggi berbanding golongan darah jenis lain
• Mudah mengadaptasi berbagai makanan
• Untuk mengatasi tekanan, disarankan melakukan aerobik
• Dianjurkan untuk mengambil makanan berprotein tinggi dan rendah karbohidrat, seperti daging, buah-buahan, ikan, sayuran
• Berisiko terkena radang dan kerosakan organ seperti arthritis jika makanan yang diambil tidak bersesuaian


6 comments:

Mawar_berduri said...

kalau la dapat capai berat badan kerengga ....best nya ......

SyuQ said...

mcm nak try. kebetulan darah jenis O

lps ni pagi, petang, siang n malam makan ayam ngn ikan jer la... he he he

kaseh cempakaz said...

mawar n syuq tq for comment,nasi lh mkn tp kuantiti kurg,lbhkan mkn dagin n ikan.

Yuni Aisyah said...

diet golongan darah AB xde ke.??

entry yg berguna..nnti nak try diet la..=)

kaseh cempakaz said...

ada en3 untuk lain darah,akan datang

Azie said...

Saya ni darah jenis o, ooo... baru saya tau!hehehe..