Saturday, June 19, 2010

Tua sebelum muda ..Muda sebelum TUa

Salam untuk semua Masa lari laju betul,pejam celik..sedar2 dh siang...buat ni buat tu....dh mlm,ini lh putaran hidup manusia yg duk kat bumi bertuah ni,tapi ada gak manusia yg tak pernah bersyukur dgn ape yg dia dpt.Ada peribahasa ckp
Tua sebelum muda ..Muda sebelum TUa

Aku ni tgk cermin hari2 rasa mcm alamak! kedut,byknya lemak. Tulang pun dh kurg kalsium,kena byk minum susu.. Tua oh tua cptnya ko dtg kat aku..huhuh dh tua rasanya Aku tau tau nk wat entry ape hari ni tapi,terfikir lak masa dok belek2 muka,lajunya masa..peribahsa ckp masa itu emas..tapi emas tu lh gadai...masa tak lh undur beb,
Korang semua rasa tak umur korang dh meningkat?hehehe atau korang rasa tak sedar lagi ... Tua Sebelum Muda ..Muda sebelum tua
Aku skrg dh anak dua, 2 puteri aku comel2 belaka.hehehe. angka umur 2 aku tak lama lg akan jd angka ke dot dot....suami aku ttp satu je...syg beb
Aku undur kejap masa sekolah dulu,rasa mcm nk pakai bj sek je skrg,seronok bila ingat masa sekolah dulu,(aku bdk asrama)tapi kan kdg2 aku rasa masa sekolah dulu tak sbr nk lipat bj sekolah,tak nk g sek..last2 dh hbs sekolah g study,n kena g sekolah lg...sbbnya aku jg guru.
Masa yg berputar2,mcm gasing yg bergelek2 untuk mendapat kelajuan maksimum,pecut punya [pejut..last2 jatuh gak! dalam surah al-asri
Terjemahan surah Al-Asr adalah "Demi Masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran, dan nasihat-menasihati supaya menetapi kesabaran".

In English Allah says “By time! Surely the human being is at loss. Except for those who have faith and do righteous deeds and exhort one another to truth and exhort one another to patience.”
"Hargailah masa yg ada,buat sesuatu yg memberikan berfaedah masa akan datang,supaya korang tak buang masa..sbb masa tu mcm duit yg korang nk labur sama ada ke arah yg positif atau negatif.."

No comments: