Friday, September 24, 2010

Ac mizal bergelar Datuk hujung tahun ini.


Terbaek!!

Terkejutz aku bila terbace tntg Ac akan dapat gelaran datuk.Muka ni akan dapat gelaran datuk,d harap Ac ubah gaya rambut,nanti takut lak org tgk rambut datuk terpacak2 hehehe .aku terbaca d sini.


Seperti yang kita sedia maklum, Sultan Pahang adalah sultan paling pemurah dalam memberikan darjat kebesaran bergelar Datuk ini. Dan kali ini, rezeki buat AC Mizal apabila hujung tahun 2010 ini akan berlaku majlis penganugerahan mengikut istiadat untuk gelaran datuk itu buatnya.

Gelaran “datuk” itu sudah dibenarkan pihak Istana untuk digunakan AC, tatapi sampai sekarang masih belum digunakannya.

“Gelaran itu satu anugerah kepada saya. Ia bagus untuk bisnes yang sedang saya jalankan sekarang, namun begitu buat masa ini saya belum berani untuk mengunakannya kerana belum menghadari majlis penganugerahan.”

Sure ramai yang pelik kenapa AC Mizal ni dapat penganugerahan Datuk? Apa sumbangan dia dalam industri dan untuk negara? Jawapannya mudah selepas hampir satu tahun AC Mizal yang juga merupakan pengurusi AC Konsortium Sdn Bhd menjalakan perniagaan. Jadi anugerah itu diberikan kepadanya sebagai artis yang berjaya di dalam perniagaan.

Ac Mizal juga mungkin akan bersara dalam masa 2 tahun ini selepas habis kontrak bersama Astro bagi menumpukan sepenuhnya karier’nya yang kini sebagai ahli perniagaan.

kaseh megharapkan yg terbaik bg Datuk AC mizal,muda2 dh dapat gelaran datuk ni..nampaknya isterinya lh tersenyum dapat gelaran Datin..tahniah!!


2 comments:

Encik MT said...

kekeke! teringat citer gerak khas masa dulu2..haha!

Unknown said...

kalaula gelaran dato' Rasulullah yg anugerahkan....