Monday, May 17, 2010

Geramnya kat (coklat)










KEBAIKAN COKLAT……
salam untuk semua,byk blogger,wat contest hadiahnya coklat..sampai aku pun terjerumus nk msk contest tu gak..tp aku bukan nk bg korang mkn coklat,nk bg tau n kongsi tntg coklat..atau ada ke org kat luar tu yg hari2 nk mkn coklat,kalu tak dapat rasa mcm lari lari lari g beli coklat.

Coklat bukan sahaja gemar dinikmati oleh si anak kecil.Khabarnya,coklat banyak memberi kebaikan kesihatan,kecantikan dan ghairah orang dewasa?Sebab itulah coklat sering menjadi hadiah untuk orang tersayang pada hari-hari tertentu.Mengapa coklat dijadikan sebagai lambang cinta?Apa kandungan zat yang terdapat di dalamnya sehingga ‘makanan lazat’ ini digemari ramai?.Adakah coklat ini boleh dilabelkan sebagai makanan menyihatkan atau sebaliknya?
  • Coklat Untuk Kesihatan
  • Coklat Kaya Vitamin
  • Coklat Itu Menenangkan
  • Coklat Untuk Kecantikan
  • Coklat Bibitkan Rasa Cinta
  • Coklat Untuk Ghairah Seks
Dalam menjawab pertanyaan bahwa coklat hanya sekadar junk food, kita harus mengetahui khasiat coklat terlebih dahulu. Khasiat coklat diantaranya:1. coklat ternyata berkhasiat membuat umur seseorang menjadi lebih panjang.
  • Mencegah risiko penyakit jantung koroner dan cancer.
  • Mencegah penuaan (awet muda la tu)
  • Dapat membuat orang tenang dan membuat perasaan menjadi gembira.
  • Menurunkan tekanan darah.
  • Penelitian terbaru menunjukkan bahwa coklat mungkin juga memiliki manfaat untuk mengubati penyakit stroke.

Coklat bukan penyebab sesorg itu,gemuk..ingat bukan gemuk,tp kalu korang mkn mcm nk kembungkan perut,mcm jakun lak tak pernh jumpa coklat.ada juga yg ckp kalu sesorg itu ada penyakit maigrain(mcm aku la)coklat boleh meransgsang untuk maigrain tu jd lbh sakit..(tp aku mkn gak)hehhe coklat ni sdp.tak tahan aku tgk org mkn.
untuk pengemar coklat mkn coklat sebenarnya boleh ,tapi..ada tapi nya berpada2..

9 comments:

QeizZa Aqira said...

coklat mmg best!! xD

nabilah_2908 said...

owh.....I love chocolate.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
YUNA

cikCEPET said...

coklat.coklat.coklat

yeay..!!
suke coklat :))

tiefazatie said...

suke coklat!!

ohmywtf said...

i ketagih kepada coklat! :-P

Lelord said...

errrr sedapnya cekelat

kaseh cempakaz said...

tgk semu suka coklat,aduhai coklat jeles tgk coklat dminati semu...

eLQirani BizZ said...

saya sangat gila kan coklat.. siap following you =)
jom tengok our promotion gak =D

eLQirani BizZ said...

Salam kak, since sy xdpt open ur chat box, sy just dpt comment di sini =)

untuk pertanyaan reload/topup, akak leh contact sy, 0137319834. untuk maklumat tambahan, akak leh explore blog saya =)

P/s: like i said, leh topup kan parents.. and diri sendiri dengan harga lg murah.. ;)