Monday, August 16, 2010

kasih Ramadhan- Pangkin Atuk

Salam Ramadhan untuk u all yg singgah d sini.

kalu u all pernah tgk iklan tv3 cerita pangkin atuk yg bersiaran pd waktu pg kul 10.00 pg..cerita ni bagus untuk semua bukan sahaja untuk anak2 tapi untuk satu keluarga,mesej yg d sampaikan berkisarkan tntang pejuangan Rasulluallah,teladan yg baik,sirah2 nabi dan banyak lg. anda ingin menonton cerita ini klik d sini



Mungkin ada org tak tahu apa itu pangkin? Pangkin adalah tmpat duduk yg d perbuat dari kayyu,alah kalu kat kampung tmpat rehat2 kat luar atau tepi rumah.Best kalu kat umah ada pangkin ni,kaseh ada pengalaman duk kat pangkin ni,masa sek dulu kaseh pernah duk pangkin untuk kitaorg tido tapi ada tilam lah,masa tu sek Agama Arab.jd faham2lah tmpatnya mcm mana.hehehehe skrg sek tu dh bagus.

so kalu korang berkesempatan untuk tgk,ada mesej yg baik untuk kita jadikan ilmu d bulan ramadhan dan lain2 bulan.salam Berbuka.

2 comments:

Anonymous said...

terima kasih kerana menonton 'pangkin atuk'.

norhaidatul azian tajul arifffin
-penulis skrip pangkin atuk-

Anonymous said...

Masa kecik di Muar rumah kampung kami tu ada pangkin. Di pangkin ini lah abah ajar saya mengaji, kami makan goreng pisang dengan atuk, orang duduk bersila masa menziarahi atuk sakit dan berbagai2kisah yg tak dapat dilupakan. Pangkin sebahagian dari arkitesur rumah melayu.Sayangnya, sekarang rumah teres kita tak ada pangkin.
Saya cuba nak beli kerusi besar jati sebagai ganti pangkin di rumah saya, tapi tukar fikiran . Saiz nya tidak sesuai

zuljb