Saturday, August 14, 2010

Nak masak d rumah atau Makan kat hotel?

Salam ramadhan,Ucapan Takziah kepada mangsa ribut d jasin Al-fatihah


untuk entry hari ini,mau mkn? nk masak ker atau mkn kat hotel je?
Apa yg bagusnya masak d rumah ialah jimat perbelanjan,dapat pahala bila isteri n suami masak untuk d mkn bersama2 dgn anak2..ini pun d panggil ibadah jugak..bukan g solat trawih je dapat pahala ,masak pun dapat tau! .kaseh lbh suka msk d umah,sbb anak kaseh yasmin lbh suka kaseh masak berbanding mkn d tempat lain..husband pun sama.ikut pd masa yg termampu untuk lakukan nya.kalu ada rezeki lbh atau kdg2 syarikat atau tempat keja akan mengadakan majlis berbuka puasa meramai2 d hotel..itu dh menjadi kebiasaan bg org2 yg berkerja.

Mkn kat hotel ni best gak!tgk hotelnya berapa bintang lah tapi kalu yg budget hotel ok2 jelah.
Untuk tahun ni kaseh tak pasti bila tarikahnya untuk mkn d hotel,insyallah mkn nanti.
dulu masa kaseh berkerja kerap mkn d hotel,kdg2 dapat kupon dari org,org tak nk kita ambk jelah..jimat sikit heheheh
ok lah mungkin korang ada pendapat sendiri tntg mana korang suka mkn,yg penting wajib berbuka dulu sebelum munaikan solat,walaupun hanya seteguk air atau sebiji kurma.
selamat berbuka puasa untuk semua

p/s Bila puasa ni terasa rindu nk mkn masakan mak d kampung n kuih2.huhuhuhuh

5 comments:

HaNTwO said...

hati2 makan kat hotel...takut x halal je...

amira said...

makan di rumah ajelah

kaseh cempakaz said...

betul,mencari yg halal itu fardu
best mkn kat umah

White Bird said...

sis sy vote mkn kat umah,tapi sekali sekali bole je mkn kat luar, isteri pun penat kan

kaseh cempakaz said...

betul dek,penat..kalu ada rezeki apa salah nya.